قدس آنلاین- لرستان: صندوق پژوهش و فناوری افلاک لرستان با مشاركت بخش خصوصي در لرستان راه اندازي شد.

راه اندازي  اولین صندوق پژوهش و فناوری در لرستان

به گزارش قد س آنلاین از خرم آباد، در اين راستا معاون پارك علم و فناوري لرستان گفت : مجوز صندوق پژوهش و فناوری افلاک لرستان صادر شده و این صندوق با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.

سامان غلامرضايي با اشاره به اینکه مجوز صندوق پژوهش و فناوری لرستان به عنوان نخستین مجوزی است که در منطقه صادر شده است، اظهارداشت: پارک علم و فناوری لرستان اولین پارکی بوده ، که بعد از برنامه پنجم توسعه توانسته مجوز اين صندوق را بگیرد و در حال حاضر تدوین اساسنامه این صندوق در دست اقدام بوده و مراحل ثبت آن در حال انجام است.

معاون پارک علم و فناوری لرستان وظیفه اصلی صندوق های خطر پذیر را حمایت از فناوری های نوین دانست و افزود: صندوق پژوهش و فناوری لرستان با حدود ۴۲ درصد سهام دولتی و ۵۸ درصد سهام بخش خصوصی افتتاح شده که سعی ما بر این است سهام بخش دولتی را کاهش داده و بخش خصوصیرا ارتقا دهيم.

غلامرضایی با اشاره به اینکه صندوق های پژوهش و فناوری، صندوق های غیر دولتی و خصوصی هستند، افزود: در این صندوق ها معمولا پارک های علم و فناوری با سهام ۴۹ درصد نماینده دولت هستند.

وی به با بیان اینکه بیشتر سهامداران صندوق های خطرپذیر بخش خصوصی هستند، گفت: با رایزنی هایی که با اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن انجام شده خواهانيم که شرکت های موفق و مشتاق در حوزه سرمایه گذاری را برای واگذاری سهام صندوق پژوهش و فناوری استان به پارک علم و فناوری معرفی  کنند.

معاون پارک علم و فناوری لرستان به تسهیل تضامین صندوق خطر پذیر اشاره کرد و افزود: کلیات این صندوق ها نیز مانند بانک ها بوده با این تفاوت که طرح هایی که ممکن است بخاطر بحث اختراع و تکنولوژی و نو بودن طرح ها از سوی بانک ها رد شوند در این صندوق ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.